IKSZT beruházás Kardoson

Elkészült Kardoson az Integrált Közösségi Szolgáltató Tér (IKSZT)

Kardos Község Önkormányzata 2008-ban pályázatot nyújtott be az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) intézkedései keretében meghirdetett 112/2009. (VIII. 29.) FVM rendelet alapján, Integrál Közösségi Szolgáltató Tér (IKSZT) kialakítása és működtetése jogcímre.

A beruházás megvalósításához az Európai Unió és a Magyar Köztársaság Kormánya által az ÚMVP keretében nyújtott támogatás összege: 34 756 692,-Ft.
Az elnyert összeg jelentős részét, bruttó 28 406 751,- Ft-ot a beruházás kiadásai teszik ki.

Az IKSZT megvalósulási helyszín külső és belső felújítására, bővítésére, korszerűsítésére az önkormányzat nyílt közbeszerzést írt ki, mely eredményeként a kondorosi székhelyű Ép-Center Kft.-t bízta meg a kivitelezői feladatokkal, összesen nettó 19 132 944,- Ft értékben.

A szerződéskötésre, illetve a munkaterület átadására 2010. október 25-én került sor. A nyertes kivitelező 2011. március 15-i határidővel vállalta és fejezte be a beruházást.

A támogatásból az IKSZT részét képező szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközökre nettó 6 266 220 Ft állt rendelkezésre.
A lakberendezési tárgyakra, valamint az informatikai eszközök és szoftverek beszerzésére vonatkozóan egyszerűsített közbeszerzési eljárás került kiírásra.
Az eljárások eredményeként a lakberendezési tárgyak beszerzésére vonatkozóan a békéscsabai Nagy és Társa Kft.-vel nettó 4 848 700,- Ft összegben, az informatikai eszközbeszerzésre vonatkozóan pedig a kondorosi ProfNet Informatikai Kft.-vel nettó 1 522 401,- Ft összegben került aláírásra a szállítási szerződés.

A fejlesztés által egy olyan többfunkciós, közösségi, közművelődési és szolgáltató központ jött létre, amely szélesíti a helyben elérhető alapszolgáltatások körét, javítja az információs és kommunikációs technológiák helyi elérhetőségét, beleértve a kulturális tevékenységek fejlesztését, ezzel teret adva a lakosság számára a különféle igényeknek megfelelő közösségi programoknak. Mindennek alapját a régi funkcióját vesztett iskola épületének infrastrukturális megújítása, műszaki korszerűsítése adta.

A támogatási összeg magában foglalja az IKSZT működtetésére elszámolható kiadásokat is. Erre a célra az első évben 

3 200 000,- Ft, másodikban 2 200 000,- Ft, a harmadikban 1 100 000, Ft áll majd rendelkezésre.

A projekt az Európai Unió támogatásával, valamint az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A szolgáltatás várhatóan 2011. június 01.-vel indul.

Bízom abban, hogy az épület szolgáltatásait minél többen igénybe fogják majd venni és kellemes programokban és időtöltésben lesz részük.

Tisztelettel: Brlás János polgármester

Kardoson a hivatal akadálymentesítése megtörtént

Kardos Község Önkormányzata 2009-ben nyújtott be pályázatot az Új Magyarország Fejlesztési Tervben meghirdetett Dél-Alföldi Operatív Program DAOP-4.3.1-09-0038 számú konstrukció keretében, „Kondoros Nagyközség Polgármesteri Hivatala kardosi Kirendeltség mint multifunkcionális tér komplex akadálymentesítésére”.

A benyújtott pályázatunk célja az volt, hogy egyenlő esélyű hozzáférést biztosítsunk a település minden lakója számára a helyi közszolgáltatásokhoz.

A beruházáshoz az önkormányzat bruttó 27.256.736,- Ft támogatást nyert el, amelyet 5 százalékos saját erővel egészít ki, mintegy 1,5 millió forinttal.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A projekt előkészítésre 1 472 500 Ft-ot fordítottunk, (építési engedélyes tervek, kiviteli tervek stb.)
Projekt vezetése és pénzügyi elszámolások költségeire: 559.560,-Ft-ot.
A közbeszerzés költségeire: 300.000 Ft,-ot,
Építés felújításra: 25 250 394,-Ft-ot,
Műszaki ellenőr igénybevételének költségeire: 562 500,-Ft.
Rehabilitációs szakértő igénybevételére: 237 500 ,-Ft.
A nyilvánosság biztosítására pedig: 200 000 Ft,-ot.

Ezen feladatok, a pályázat szerves részét képezték.

A pályázaton elnyert összeg száz százalékát a beruházás megvalósítására fordítottunk, a kivitelezésre nyílt közbeszerzést írtunk ki.

Az első eljárás érvénytelen lett, mert az ajánlati ár magasabb volt, mint a rendelkezésre álló összeg.
Így új, egyszerűsített közbeszerzési eljárás került meghirdetésre, ami már eredményes lett.
A szerződéskötésre, illetve a munkaterület átadására 2010. október 25-én került sor és a beruházás 2011. február 03-án elkészült.

A nyertes kivitelező, nettó 20.100.315 Ft beruházási összeggel a kondorosi Ép-Center Kft. lett, akinek szeretném ezúton is megköszönni munkáját.
A projekt a kardosi községháza épületében végzendő, önkormányzati feladatok komplex akadálymentesítésére irányult.

A kardosi Polgármesteri Hivatal Kondoros Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatala, kardosi kirendeltségeként látja el funkcióját.

Az épületében a hivatali ügyintézés mellett, egyéb lakossági közszolgáltatásokat is ellátnak.
Az emeleten működik a mozgókönyvtárunk, és a közösségi internet hozzáférés, valamint itt történnek a testületi ülések és a kisseb tájékozatók pld. pályázati lehetőségekről, melyek nyilvánosak.

A munkálatok a teljes épületet érintették, és megoldották az ügyfélszolgálat komplex akadálymentesítését.

Az átalakítás lehetővé tette a kultúrterembe való zavartalan bejutást is, az előtérben pedig egy akadálymentes WC került kialakításra.
A beépítésre kerülő lift, az emeletre való feljutást könnyíti meg az épület északkeleti oldalán. A hivatal hátsó bejárata, valamint a főbejárata az épület zavartalan megközelítése érdekében rámpával lett ellátva. Az épülethez szervesen kapcsolódik, két férőhelyes, akadálymentesített parkoló is. Az összekötő épületrész felett az emeleti bővítményben előtér, a meglévő vizesblokkok fölött pedig egy másik új mosdó helység került elhelyezésre. Az átalakított, illetve az új építésű helyeken, valamint a hivatali kirendeltség folyosóin a meglévő csúszós mettlachi helyett vezetősávval ellátott csúszásmentes greslapok kerültek.

A hallássérültek körülményeinek javítása érdekében két darab indukciós készülék került elhelyezésre. A további infokommunikációs akadálymentesítés érdekében, az akadálymentes WC vészjelzővel, irányfénnyel lett ellátva, a tájékozódást az épületen belül breil írással kiegészített táblák biztosítják.

Fenti átalakításokkal az ügyfélszolgálat komplex akadálymentesítése biztosított lett.
Az épület szolgáltatásait az átalakítás során az idősebbek, mozgáskorlátozottak, a gyengén látók és a hallássérültek is teljeskörűen igénybe tudják így venni.

Polgármesteri Hivatal Akadálymentesítése

Javában zajlik a kardosi Polgármesteri Hivatal akadálymentesítése. A mozgáskorlátozottak is otthonosan mozoghatnak.
Kardos Község Önkormányzata 2009-ben pályázatot nyújtott be az Új Magyarország Fejlesztési Tervben (ÚMFT) meghirdetett Dél-Alföldi Operatív Program DAOP-4.3.1-09-0038 számú konstrukció keretében, a kardosi Polgármesteri Hivatal épületének komplex akadálymentesítésére. A beruházáshoz az önkormányzat bruttó 27.256.736,- Ft támogatást nyert el, amelyet 5 százalékos saját erővel egészít ki.
A projekt a kardosi községháza épületének komplex akadálymentesítésére irányul. Ezt azért fontos kihangsúlyozni, mert a kardosi Polgármesteri Hivatal – az elmúlt években végrehajtott kistérségi államigazgatási struktúra átalakítás után – Kondoros Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatala kardosi kirendeltségeként látja el funkcióját.
Az épületében a hivatali ügyintézés mellett egyéb lakossági közszolgáltatásokat is ellátnak. Az emeleten működik a mozgókönyvtár, és a közösségi internet hozzáférést is ezen a szinten alakították ki. A munkálatok a teljes épületet érintik, és megoldják az ügyfélszolgálat komplex akadálymentesítését.
Az elnyert összeg száz százalékát a beruházás megvalósítására fordítják, a kivitelezésre nyílt közbeszerzést írtak ki. Az első eljárás érvénytelen lett, mert az ajánlati ár magasabb volt, mint a rendelkezésre álló összeg. Új, egyszerűsített közbeszerzési eljárás került meghirdetésre, ami már eredményes lett. A szerződéskötésre, illetve a munkaterület átadására 2010. október 25-én került sor. A nyertes kivitelező, nettó 20.100.315 Ft beruházási összeggel a kondorosi Ép-Center Kft. lett, aki 2011. február 3-i határidővel vállalta a beruházás befejezését.
A rekonstrukció eredményeként a hivatal épülete teljes körűen akadálymentesített lesz. Az átalakítás lehetővé teszi a kultúrterembe való zavartalan bejutást is, az előtérben pedig egy akadálymentes WC-vel kerül kialakításra. A beépítésre kerülő lift, az emeletre való feljutást könnyíti meg az épület északkeleti oldalán. A hivatal hátsó bejárata, valamint a főbejárata az épület zavartalan megközelítése érdekében rámpával lesz ellátva. Az épülethez szervesen kapcsolódik, két férőhelyes, akadálymentesített parkoló is. Az összekötő épületrész felett az emeleti bővítményben előtér, a meglévő vizesblokkok fölött pedig egy másik új mosdó helység kerül elhelyezésre. Az átalakított, illetve az új építésű helyeken, valamint a hivatali kirendeltség folyosóin a meglévő csúszós mettlachi helyett vezetősávval ellátott csúszásmentes greslapok kerülnek.
A hallássérültek körülményeinek javítása érdekében három darab indukciós készülék elhelyezése indokolt. A további infokommunikációs akadálymentesítés érdekében az akadálymentes WC és a kijáratokhoz vezető utak irányfénnyel, jelzőhanggal lesznek ellátva, a tájékozódást az épületen belül breil írással kiegészített táblák biztosítják.
Fenti átalakításokkal az ügyfélszolgálat komplex akadálymentesítése biztosított lesz.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.